2009年9月29日火曜日

fashon moda fasshon(ファッション)

Hi! What's up?
(Excuse me! Please read my profile before you read this)


I was watching variety show this morning.
(今朝、バラエティ番組を観ていました)
variety show=バラエティ番組(バラエティばんぐみ)


Recently Japanese gal fashon seems to be very popular with foreign women.
(最近、日本のギャルファッションが外国人女性にとても人気があるらしい)
recently=最近(さいきん) / seem to=~らしい / be popular with=~に人気がある


Today the show featured foreign women who love Japanese gal fashon at Shibuya.
(今日は渋谷で日本のギャルファッション好きな外国人女性を特集していました)
feature=特集する(とくしゅうする) / foreign women=外国人女性(達)(がいこくじんじょせい(たち))


I was surprised at there are many gal fashon foreign women who came from various countries.
(私はいろんな国から来たギャルファッション外国人女性がたくさんいることに驚きました)
be surprised=驚いた(おどろいた) / there are=~がいる、or ある / various=いろんな / country=国(くに)


Russian,French,German,Canadian,Norwegian.....
(ロシア人、フランス人、ドイツ人、カナダ人、ノルウェー人。。。。。)


Decoration parts for mobile phone are also very popular with them.
(携帯のデコパーツもすごく人気です)
decoration parts=デコパーツ、or デコレーションパーツ / mobile phone=携帯(けいたい)、or 携帯電話(けいたいでんわ)、or ケータイ


I don't like Japanese gal fashon and decorating mobile phone so I didn't know it at all.
(私は日本のギャルファッションやデコ携帯が好きじゃないので、全然知りませんでした)
not~at all=全然~ない(ぜんぜん~ない)


One of them said `Foreigners stand out in Japan.Then I want to stand out as fashonable.'
(一人の女の子が、「日本にいる外国人は目立つ。だったら私はファッションで目立ちたい」って言ってました)
stand out=目立つ(めだつ)


I see.
(なるほど)


I agree with it.
(賛成)
agree=賛成する(さんせいする)

0 件のコメント:

コメントを投稿