2009年10月20日火曜日

beverage bevanda nomimono(飲み物)


How are you?

(Excuse me! Please read my profile before you read this.)





I found funny goods again.

(また面白い物をみつけました)

funny=面白い(おもしろい)、or おかしな



By the way,cheese flavored chocolate tasted funny...

(ところで、チーズ味のチョコレートはおかしな味でした)

taste=味がする(あじがする)



Anyway,this morning,I went to supermarket.

(とにかく、今朝、スーパーに行きました)

anyway= とにかく / went=行った(いった)



When I was looking for a bottole of vegetable juice,I found it.

(野菜ジュースを探しているとき、それを見つけました)

look for= 探す(さがす) / found=見つけた(みつけた)



I couldn't believe my own eyes...

(自分の目が信じられませんでした)

believe= 信じる(しんじる) / own=~自身の(~じしんの)



There were `adzuki' flavored `PEPSI'...

(アズキ味のペプシがありました。。。)



Do you know adzuki?

(アズキを知っていますか?)



Adzuki is reddish brown beans.

(アズキは赤みがかった茶色い豆です)

reddish= 赤みがかった(あかみがかった) / brown=茶色(ちゃいろ) / beans=豆(まめ)



Japanese use adzuki for making Japanese sweets like YOUKAN, MANJUU and something.

(日本人はアズキを羊羹(ようかん)や饅頭(まんじゅう)などの和菓子を作るのに使います)

Japanese sweets=和菓子(わがし)



But I can't understand why they made adzuki flavored pepsi...

(でも、なぜアズキ味のペプシを作ったのか理解できない。。。)

understand=理解する(りかいする)



I think adzuki doesn't match with pepsi...

(私はアズキはペプシには合わないと思う。。。)

match=合う(あう)



No way!!!

(ありえない)



I wondered the flavor was like `TAIYAKI'...

(たい焼き(たいやき)みたいな味だろうか。。。)

wonder=~だろうか、or ~だろうかと考える(~だろうかとかんがえる)



Though I thought it was so funny,so I just took a picture.

(だけど面白かったので、写真だけ撮りました)

though= だけど / take a picture=写真を撮る(しゃしんをとる)



After I came back home,I told about it to my gf and we laughed.

(家に帰った後、彼女にこのことを話して笑いました)

laugh=笑う(わらう) / girl friend=彼女(かのじょ)



Then my mother came back to home,and said...

(すると、母が帰ってきて言いました)



`Do you know adzuki flavored pepsi?'

(アズキ味のペプシ知ってる?)



She was having a bottle of adzuki flavored pepsi and said...

(母はアズキ味のペプシを飲みながら言いました。。。)




`No way'...

(ありえない。。。)



0 件のコメント:

コメントを投稿