2009年11月3日火曜日

cleaning pulizia souji(掃除)

How are you doing?
(Excuse me! Please read my profile before you read this.)




I don't like cleaning my room.
(私は部屋の掃除が好きじゃありません)
cleaning=掃除(そうじ)


I can't keep my room clean.
(部屋を綺麗にしておけないんです)
clean=綺麗に(きれいに)、or清潔に(せいけつに)


Maybe I am not AD/HD.
(私はたぶんAD/HDではありません)


But I often lose something in my room.
(でも私はよく部屋で物をなくします)
lose=なくす、or 失う(うしなう)


Besides,I can't find them by myself.
(そのうえ、私はそれを自分で見つけることができません)


After I got depression,seaching them makes me feel down.
(鬱病になってから、探しものは気分を落ち込ませるようになりました)
depression=鬱病(うつびょう)


So I decided that I do not search them anymore.
(だから、私はもう探さないと決めました)


Do you know the easiest way to keep clean room?
(部屋を綺麗にしておける一番簡単な方法をしっていますか?)


If you know it,would you please tell it to me?
(もし知っていたら、教えてくださいませんか?)

0 件のコメント:

コメントを投稿